Algemene verkoopvoorwaarden van Cool Trends B.V
Inhoudsopgave
- Artikel 1 – Definities
- Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
- Artikel 3 – Toepassingsgebied
- Artikel 4 – Het aanbod
- Artikel 5 – De overeenkomst
- Artikel 6 – Herroepingsrecht
- Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten
- Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Artikel 10 – De prijs
- Artikel 11 – Prestaties en extra garantie
- Artikel 12 – Levering en uitvoering
- Artikel 13 – Betaling
- Artikel 14 – Klachtenprocedure
- Artikel 15 – Geschillen
- Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende voorwaarden
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden zijn de volgende definities van toepassing:
- Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consumentenproducten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
- Dag: kalenderdag;
- Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm worden geproduceerd en geleverd;
- Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot het geregeld afleveren van goederen, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
- Duurzaam medium: elk apparaat? inclusief e-mail? die de consument of bedrijfseigenaar in staat stelt informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die geschikt is voor het doel waarvoor deze is bestemd, en die de ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt ;
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktermijn af te zien van de overeenkomst;
- Ondernemer: Cool Trends B.V.;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst tussen de ondernemer en de consument in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Cool Trends B.V.
Adres: Alzettestraat 70
1946SG Beverwijk
Nederland
Telefoon Nederland: +31 616161110
E-mail: support@cooltrends.nl
KvK-nummer: 91614333
Nederlands BTW-identificatienummer: NL865712694B01
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de algemene voorwaarden bij de ondernemer opvragen en op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, wordt in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen. op een duurzame drager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de Algemene Voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
- Naast deze algemene voorwaarden zijn specifieke product- of dienstvoorwaarden van toepassing, het tweede en derde lid zijn van overeenkomstige toepassing en de consument beroept zich bij tegenstrijdige voorwaarden steeds op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer.
- Ieder aanbod zal zodanige informatie bevatten dat voor de consument duidelijk is welke rechten en plichten aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 – De overeenkomst
- Op de overeenkomst zijn de bepalingen van lid 4 van toepassing, op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en aan de daarbij gestelde voorwaarden voldoet.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld de ontvangst van de elektronische aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer zal bij levering van het product aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument kan worden opgeslagen op een toegankelijke duurzame gegevensdrager, verstrekken:
- het bezoekadres van de onderneming van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over bestaande after-sales service en garanties;
- de prijs inclusief alle belastingen van het product, de dienst of de digitale inhoud; indien van toepassing de kosten van bezorging; en de regelingen voor betaling, levering of uitvoering van het contract;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
Artikel 6 – Herroepingsrecht
- De consument kan de overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen herroepen, mits de verpakking ongeopend blijft. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet opzeggen.
- De bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of namens een derde, niet zijnde de vervoerder, het product heeft ontvangen, of
- Als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eindproduct heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
- Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
- Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager staat, wordt geleverd:
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat gezien de aard, de kenmerken en de werking van het product nodig is. Het uitgangspunt is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou doen.
- De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
- De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer de consument niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten
- Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn op ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
- Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een vertegenwoordiger van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product af te halen. De consument heeft de retourtermijn in ieder geval in acht genomen als hij het product terugstuurt voordat de herroepingstermijn is verstreken.
- De consument zendt het product terug met toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk, alles geleverd in originele staat en verpakking, en conform de redelijke en duidelijke instructies van de ondernemer.
- Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
- De consument draagt de directe kosten van het terugzenden van het product.
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Als de ondernemer de mogelijkheid tot herroeping aan de consument op elektronische wijze aanbiedt, stuurt hij onverwijld een ontvangstbevestiging van deze melding.
- De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele bezorgkosten, door het bedrijf voor het geretourneerde product onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met betaling tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
- De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. Voor de consument is de terugbetaling kosteloos.
- Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, heeft de ondernemer geen verplichting tot terugbetaling van deze bijkomende kosten voor de duurdere methode.
Artikel 10 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten met variabele prijzen aanbieden waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de consument daarmee akkoord is gegaan en:
- – deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
- – De in de aanbieding genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
- De in het aanbod genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Artikel 11 – Uitvoering van de overeenkomst en aanvullende garanties
- De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, aan de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van betrouwbaarheid en/of bruikbaarheid en aan de op de datum van het sluiten van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. . Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
- Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst kan doen gelden indien de ondernemer zich bij de uitvoering van zijn deel van de overeenkomst schuldig heeft gemaakt aan een ernstige fout.
- Onder Extra Garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarbij deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe de wet verplicht in geval van tekortschieten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 12 – Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer heeft doorgegeven.
- Met inachtneming van het bepaalde in artikel 4 van deze algemene voorwaarden zal de ondernemer bestellingen binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
- Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 13 – Betaling
- Tenzij anders bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. .
- Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
- The consumer is obliged to report inaccuracies in payment data to the entrepreneur without delay.
- Indien de consument niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegeven om aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, heeft de ondernemer recht op de wettelijke rente en de buitengerechtelijke incassokosten. Deze incassokosten zullen de volgende niveaus niet overschrijden: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de daaropvolgende € 5.000,= met een minimum van € 40,00. De ondernemer kan ten behoeve van de consument afwijken van bedragen en percentages.
Artikel 14 – Klachtenprocedure
- De ondernemer beschikt over een klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over gebreken moeten volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- De ondernemer antwoordt met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument binnen de termijn van 14 dagen een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel 15 – Geschillen
- Op de overeenkomsten tussen consument en ondernemer is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Geschillen tussen de consument en de ondernemer zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter binnen de woonregio waar de consument woonachtig is.
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende voorwaarden
Aanvullende of afwijkende voorwaarden mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.